lente is coming soon!

Cool

Dag allemaal!

Toen ik van de week opstond hoorde ik voor het eerst hier vogeltjes fluiten! tja...uhm dat was wel al om 6.20 en ik dacht dat het al 9.00 ofzo zou zijn. De zon schijnt dus lekker fel in de ochtend en natuurlijk precies in het raam waar ik onder slaap haha!De lente kriebels zaten bij ons te jeuken, dus op naar buiten! Zonnebrilletjes weer op en Lucy, Jessica en ik liepen richting stad voor een kop koffie. We hebben een goed koffie tentje gevonden. Wel iets duurder, maar wel gemaakt door een goede koffie machine!

Op de terugweg zagen we iets.......wonderbaarlijks....we liepen eerst over de rivier terug waar menig ijsvisser geniet van het zonnetje. Weer aan de kant zagen we het wonder...GRAS!!!??? Ja echt! Het was maar een klein stukkie, maar toch!

We hebben ook al eerder van de week BBQ gehad! Buiten in het zonnetje worstjes braden met een biertje erbij! Heerlijk! Ze hebben hier allerlei hutjes hier en daar in de omgeving waar je dat kan doen. Er zit ook een afdakje bij en een toilet huisje soms. Je zou er dus ook tijdens een hike tocht er kunnen overnachten.

Verder heb ik voor het eerst op cross country skiën gestaanen jaik ben er ook mee vooruit gekomen

Tongue out
. Samen met Andrea gingen we naar Ounasvara om daar dit dus uit te proberen. Het was best moeilijk, het lijkt totaal niet op skiën(volgens Andrea). Ik heb totaal geen ski ervaring, maar inderdaad, vooruit gaan is geen probleem, je maakt een soort schaatsbewegingen dan. Maar een heuvel op?? Das erg vaag. Dan moet je dus half om hoog ‘lopen' met in v houding die dingen dus. En naar beneden?? Tja, die dingen zijn behoorlijk lang! Ik ben een aantal keren behoorlijk gevallen met naar beneden gaan! Gelukkig zijn er soms tracks van anderen waar je met je ski's in kan gaan staan en dan kan je lekker veel vaart maken en naar beneden sjezen op sommige momenten!

Die avond hadden we eens soort verkleedpartij feestje/carnaval feestje wat erg grappig was. We hebben een afterparty gehad tot ver in de ochtend haha!

Verder was er ook een lente markt in Rovaniemi, Joepie!! Er is weer wat te doen! Dus wij er naartoe. Wel grappig, want hier was dus een Hollands standje, die heel Scandinavië rondreist met hun stand om kaas te verkopen! Verder wordt er veel snoep verkocht, handschoenen en dierenvellen.

Vandaag en gisteren zijn we bezig met het regelen om naar st Petersburg te gaan. We wilden het eerst zelf regelen, maar een visa regelen is nog best een gedoe. Nu gaan we met een studentenreis organisatie. Die regelen de Visums voor ons en wat leuke dingen in st Petersburg om te doen. Ook wel fijn, aangezien wij totaal geen Russisch kunnen!

Tja, rustig weekje zo! Maar goed, ik moet nog even wat essays schrijven!

Groetjes!

Piet

Zie wikipedia het Cyrillisch alfabet dan kan je al aardig Russisch lezen bv CCCP=SSSR

Mia

Hoi hoi,

Wat heerlijk dat het daar ook weer wat warmer wordt! Wij genieten hier ook van wat hogere temperaturen en een bleek zonnetje.
Zo te lezen vermaak je je nog steeds prima!

Groetjes
Mia