dierentuinen en sneeuwscooters

Cool
Hallo iedereen die mijn blog volgt!

Weer een tijdje geleden dat ik geschreven heb op mijn blog, maar er is ook niet heel veel spannends gebeurd! Ik heb voornamelijk gewoon lessen gevolg op school. Bepaalde vakken zijn zelfs al afgerond! Afgelopen vrijdag heb ik ook een nieuw vak erbij: een rendier case! Ik weet over een paar weken dus alles van rendieren af! Haha!

Verder ben ik naar de dierentuin geweest hier 30 kilometer vandaan. De dierentuin heeft allerlei dieren verzameld uit Lapland. De enige die niet thuishoort in Lapland is de ijsbeer. Het was wel grappig. De dierentuin was bijna uitgestorven omdat een aantal dieren (bijvoorbeeld beren) hin winterslaap hielden. De dierentuin is verder ook niet zo heel erg groot. We moesten in groepjes bij bepaalde dieren een presentatie van te voren voorbereiden om dus dit in de dierentuin bij de dieren zelf te presenteren. Wij (Marleen en ik) hadden de Elk (ook wel Moose). Maar de dierentuin heeft maar 1 exemplaar hiervan. Deze Elk heet Elvis, maar helaas was Elvis niet te zien....

Nou goed, genoeg over die dierentuin.....andere grappige dingen op school..Hebben jullie ooit een tentamen moeten maken dat echt alles is toegestaan? Ik bedoel...we mochten al onze aantekeningen erbij houden, toegang tot het internet (en dus ook MSN!!) hier op school heb ik dit dus gehad voor business communication! Vreemd.... Het kwam er dus op neer wie het snelst internet had...

Verder heeft het afgelopen week behoorlijk gesneeuwd. Nu ligt er het pak sneeuw wat ik dacht te hebben hier elke dag. Voorheen is het te koud geweest voor sneeuw, maar ik denk dat de kou hier voorbij is en dat het langzaam aan lente begint te worden. Het is best vreemd. Je loopt hier met een muts,sjaal,handschoenen en een zonnebril nu op! De zon is nu erg laag, en met al die sneeuw behoorlijk fel!

We hebben afgelopen woensdag een sneeuwscooter safari gehad. Echt super vet! We gingen met 10 scooters (en 19 mensen) een toch maken, richting een huskyfarm om daar vervolgens les te krijgen in hoe je een hondenslee rijdt, daarna hebben we gelachen met rendiersleeën. Maar die beesten zijn nogal sloom en suf, dus wedstrijdje doen lukt alleen als iemand voorop loopt met een voederbak! Haha! Dit waren dus twee bezoekjes op de farms. We moesten natuurlijk ook weer terug met de sneeuwscooters. Dit keer met wat meer vaart!!! Door bossen heen, wegen oversteken en over de rivier terug. Dit ging niet bij iedereen goed. Meerdere scooters kwamen in te dik sneeuw, waardoor je scooter dus vast komt te zitten en je deze er uit moet slepen, Nada (Tsjech) is tegen een boom aangereden met als resultaat een ski afgebroken te hebben van de sneeuwscooter. Daarna hebben Flow en JM (France)iets te lang naar een vliegtuig gekeken en botsten tegen mij en Jessica (België) op. Het laatste stuk over de rivier was echt super vet! Effe goed gas gegeven daar,totdat je zo erg shaked dat je niet meer goed kan sturen. Ik heb geen idee hoe hard we gingen, maar in ieder geval behoorlijk hard! Ik wil zeker nog een keertje sneeuwscooter rijden!

Morgen ochtend vertrekken we richting het noorden. We gaan een roadtrip maken van 5 dagen. De Noordkaap is nog gesloten (en je betaald enorm veel tol), maar we gaan wel de noordkust afrijden naar Trømso!

Tot de volgende keer!!!

Reacties

Reacties

Patrick

Heeeeeeeeeeey nichie van me, leuk die verhalen van je te lezen!!!!!!!!!!!!! en die foto's zij ook super. Wat een sneeuw zeg, en wij hier maar klagen als er 3cm ligt pfffffffffffff. Nou ik wacht met spanning op je volgende verhalen en foto's.

Jack

Hoi Laura,
Leuk verhaal en prachtige foto's!
Ben benieuwd naar je verhaal met foto's over de roadtrip naar het Noorden. Veel plezier!!!

Maarten

Denken ze in Lapland nog steeds dat Elvis leeft?
Of... weten ze in Lapland dat Elvis nog leeft?

Alfred

Ik zie het al helemaal voor me dat rendier vak: examenvraag 1 - hoe heten de rendieren van de kerstman? lol

Toch wel een hele beleving om mee te maken hoe het leven er in lapland aan toe gaat. Gelukkig kunnen we er door jou een beetje van ervaren.

Ha det gøy ytterligere i Sápmi!

Hilsen Alfred

neeltje

wow, klinkt en ziet er super uit, beetje koud misschien maar volgens heb je daar in je rode pak helemaal geen last van :)

Michiel

Leuk verhaal weer! :D

Maareh... MSN? Mijn Hotmail-adres heb je dus voeg me gerust toe zou ik zeggen. Ik heb wel weer zin om eens goed te bij te keuvelen :)

Joke

Hoi Laura

Zo te zien heb je het écht wel naar je zin,en wat zijn je foto's weer mooi.
O,ja leuk die link naar je school.
Ze organiseren daar echt van alles zoals de 15e ice swimming en ice golf.

geniet er lekker van en we wachten wel weer op het volgende verhaal en foto's

Groetjes Joke

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!