Santa village en meer feest!

Afgelopen vrijdag hadden we een verjaardagsfeest van Flo(rian), en dat werd een goed feestje! Er zijn diverse manieren om shots te drinken en dat moesten we natuurlijk ook allemaal uitproberen! Verder werd er ook gitaar gespeeld door onze Spanjaard Dani(el)en is er veel gedanst. Het feestje is vervolgens verplaatst in Onella,de nachtclub waar we ook met onze introductie waren geweest. De volgende dag was iedereen nog moe van het feest. We hebben het dus rustig aan gedaan en zijn opnieuw de stad in gegaan. Dit keer hebben we alleen over de rivier gelopen! Deze is natuurlijk helemaal dichtbevroren en je kunt er dus gewoon over lopen (of autorijden,of wat het meeste wordt gedaan: met sneeuwscooter of langlaufskien)

Zondag zijn we met een grote groep naar Santa Village gegaan (opnieuw naar de Kerstman) maar nu op ons gemak en niet met een gehaaste gids. Santa Village is echt een attractie met heel veel souvenirs. Ik raad dan ook af hier naar toe te gaan als je niet van winkelen houdt;), maar ja er is niet zo heel veel meer te doen daar in Santa Village dus...en het is wel gebouwd op de noordpoolcirkel wat dan wel weer best cool is natuurlijk om dat weer naar huis te schrijven;)

Daarna zijn we naar een Husky farm geweest. Hier worden Husky's gefokt en getraind als sledehonden. Dit zijn echt hele lieve beesten en het was erg leuk om hier rond te kijken. We hebben niet met de honden gesleed. Dat kon wel maar is heel erg duur voor maar een klein rondje. Je kunt ze ook voor 4 uur huren en dan maak je dus een hele dagtocht en dat lijkt ons een stuk interessanter! Maar dat gaan we hopelijk nog een andere keer doen!

Dat was mijn weekeind vandaag weer om 18.15 op school zijn!

Groetjes vanuit de poolcirkel!

Marco

niin, sinä jo ymmärrä mitään näistä outoa suomalaisten, pikkutyttö?

Maarten

Haha... effe google-transelate gebruikt, die maakt ervan:
"so, you already understand any of these strange Finns, little girl?"
of
"ja, je al begrijpt een van deze vreemde Finnen, meisje?`

Vind de Nederlandse wel het leukste eigenlijk...

Marco

Ik geloof dat het was:

"en, begrijp je al iets van die rare Finnen, meisje?"

te gek woord trouwens, pikkutyttö

en ik zou oppassen met die suomalaisten, dat klinkt behoorhoorlijk extremistisch.